vilken helg!

jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!! i går var jag till en syster i Borlänge för första gången...mashallah det var jätte kul... jag skulle dit på en intervju och jag visste inte va detta var för något! men i allafall så kom jag till Borlänge och sen så kom teamet...! då visar det sig att dom skulle göra en dokumentär om konverterade i sverige... : S jaha först filma de syster och prata med henne... och jag tänkte hur ska detta gå? för jag vet hur jag är under pres och ska svara på frågor...det blir kaos i min hjärna... helt oförberedd så skulle jag sitta framför denna kamera! subhanaallah... det var det värsta jag har vart med om... jaja nu är det gjort och jag sitter här med ÅNGEST hur kunde jag säga så...varför sa jag inte det... men men man är ju ingen film stjärna så dom får ta det som det är... jag tyckte det var dåligt att man inte fick vara förberedd... bättre fått frågorna och då kunde man ha gett ett bättre svar... ja vi får väl se inshaallah va det blev....det skulle först tydligen visas på en arabisk kanal om två veckor och sen kanske på svensk tv :S... men kvällen slutade med en somalisk middag! WOW vad mat mashallah vad duktiga dom är... tog med mig några ideér hem... ja det var piroger i olika smaker...något friterat bröd...lamm och ris i mängder...tårtor...efterrätter ja jag vet i allt vad som fanns på bordet... MASHALLAH säger jag bara...i dag när jag skulle på tåget fick jag sitta själv stanken av vitlök gick ju inte att beskriva!! det är tur man har första klass på lasarettet i dag i allafall eget rum! inshaallah...

ps! jag tror de är intresserade ev att intervjua någon konvertit i Stockholm också...en av dem skulle höra av sig till mig inshaallah!

Populära inlägg i den här bloggen

Freeedag!

Tankestund!

uno