Ny börjare!

asalamalikom! Ja vad ska man skriva? jag var hos en syster i går och vi hade det jätte trevligt.. och jag fick låna en bok som ska hjälpa mig att träna på arabiska inshaallah. tyvärr så går tiden fort när man har kul. men fick lov att åka hem då för att inte missa bussen. och jag tog mig till tunnebanan och det var lite otäckt men med koranen i örat så känner man tryggheten. alhamdulillah! jag i allafall ringde och talade om för syster att jag satt på tåget och bad henne kolla tiderna för bussen. och det visade sig att det gick ingen buss... jaha tänkte jag det blir till att knata på hem då... inshaallah.. jag sa till henne om jag kan springa en mil så lär jag då kunna gå 20 minuter... Springa en timme sa hon hon trodde mig inte... men är man en freak så är det. i allafall så dök frågan upp vad man skulle kunna göra då för att insperera andra systrar och av min erfarenhet så är det inte så svårt... det är bara att hitta den dära lite gnistan som brinner! man kan ju fråga sig själv först hur vill jag ha det? vill jag röra på mig eller ska jag fortsätta i samma bana? jag kan rekomendera att man börjar lite... börja gå det är inte svårt och det är inte jobbigt. gå en halv timme per dag. regnar det gå till gymmet gå på löp bandet 30 minuter. det är som jag har gjort jag har köpt en step maskin som man kan gå på hemma. jätte bra om man har barn och man kan inte komma i från. ha två tyngder i händerna så ger det mer. Jag kan rekomendera en bra hem sida www.tappa.se det är verkligen att man GÅR ner i vikt... det har jag gjort 10 kg under en kort period. man ska inte sätta höga mål. man börjar lite. om man säger att en som jobbar på kontor går 5000 steg per dag och doktorn rekomenderar att man går 7000 steg/dag för att hjärtat ska må bra. och det är inte svårt att komma upp i dessa steg. du får en steg räknare och du tar på den på ett bra stället på höften. direkt du vaknar på morgonen och tills du går och lägger dig.. du ser på eftermiddagen hur mycket du har gått och det kanske står på 4000 steg...då tar du en vända på en kvart... en halv timme. så får du genast mer. en del säger jag har inte tid! men det har du garanerat! kolla på din tid vad du gör ta 24 timmar minus den tid som du gör något städar lagar mat sover osv osv...så ser du hur mycket tid du får över! vad gör du resten av dagen? så ser du snart att det finns tid. du behöver inte gå en halv timme i sträck ta 10 min på fm och sen 10 min på em... Då försöker man gå på lite extra..så man känner att man får upp lite flås...! Som jag nu då har kommit upp lite steg försöker med 15000 steg/dag om du vill förbränna som mest så ska du utav dessa steg gå 6000 steg i raskt tempo varje dag och det ger resultat. bästa tiden för förbränning är innan frukost. en kopp svart kaffe som energi dryck och ut på en promenad. Men med tappa så blir det som en utmaning och sen får man ju verkligen se vad man stoppar i sig på en dag... och det är ju inte bra heller att man äter för lite för då går man ju inte heller ner i vikt. och att man har som mål som jag på LÖRDAGAR unna dig något extra... som godis...eller chips...det man gillar.... ja jag är gärna med att utmana fler systrar... inshaallah... kolla tappa.se det är verkligen bra..man kan prova en dag gratis.. och det är det värt!! jag ställer gärna upp och utmanar och peppar andra... det gillar jag! men i allafall så när jag klev av tåget så visade sig att det gick en buss i allafall... jag slapp gå! alhamdulillah

Populära inlägg i den här bloggen

Freeedag!

Tankestund!

uno