höst i luften!

i dag har jag gått ut och gått för att få lite steg på räknaren, 7421 står den på nu och har tagit det lugnt! och det gick bra... jag höll måttet i går när det gällde kcal måttet också... alhamdulillah... jag hade trehundra kvar till min dagliga dos innan jag kröp ner i sängen i går... tyder dock på att jag kanske äter för lite då... men om man slår ut det på hur man rör på sig så gör det inget! det är fantastiskt väder ute i dag... man känner på morgonen att hösten är här. när vi var ut och gick så såg man allt med hösten att göra... de har stängt av fontänen i Siljan som annars står och sprutar och alla änder nere vid Saxviken som letar mat. för att inte tala om tranorna som parkerar för att göra sin resa söder ut! subhanallah.... tänk att flyga så långt bara för att träffas på ett ställe varje år... varför inte stanna kvar i Afrika och leva där? men det är deras liv... och det ska ju vara så... för att inte tala om rönnbären! det är så mycket rönnbär så knappt träden kan bära dem, få se hur det blir med snön i år....kanske det blir halv meter inshaallah? Bara Allah vet!

Populära inlägg i den här bloggen

Freeedag!

Tankestund!

uno