Tjusig stad!

Vilken innehåll rik dag i dag! Det är fint i Gävle att man inte åker dit oftare! lagom stort! när jag kom fram till Gävle skulle jag ta bussen och besöka en vän i utkanten av stan... och innan man hitta hållplatsen... alhamdulillah.. fick gå igenom halva Gävle för att hitta.. hitta igen bussen och hoppade på... och i bussen var en syster från Somalia... mashaallah vilka lättsamma människor det finns, alltid glada, trevliga och vänliga... Hon sa till mig MASHALLAH syster... och pratade på. och hon hade bott i Sverige i tre år och skulle till sfi...och jag tala väl om lite vad jag hörde hemma och så...Det kändes som vi hade känt varandra i flera år.. Ja jag kommer att leva med den känslan ett bra tag... man blir liksom glad när man är på det där viset.... det borde en vanlig Svensson gå i kurs i, här är folk rädd för det som man inte har vuxit upp med...i hela sitt liv... det är så när man kommer upp över här! Det är som när jag åker till Stockholm... alltid när jag ska åka hem till Mora igen så står jag alltid med ett SL kort och undrar vad ska jag gör med det, det går ut i morgon bitti någon annan kan ju åka på det tills det gå ut! sen letar jag rätt på en vänlig själ...och ger det....hehe ni skulle se fågelholkarna!! man ser fågelungarna i deras mun som väntar på att mamman ska komma med mat!!! hehe.. nej jag har haft en underbar dag... med sol och värme... men tyvärr...vart dagen för jobbig så det slutade med feber men vad gör det när det finns varma människor i denna värld som sätter spår vid små tillfällen!! kram och godnatt!

Populära inlägg i den här bloggen

Freeedag!

Tankestund!

uno