jo!

Nu sitter man i holmen här och grunnar på vad man ska göra denna vecka! i går kväll fastna jag vid datan.. med att sitta med rosetta stone arabiska lev 1. hehe.. undrar hur länge det dröjer innan jag kan prata snakes....

kan behöva lite grund om man ska resa till varmare bredder...själv skulle jag vilja åka till Libyen och studera arabiska...inshaallah så får man väl det också..

var till doktorn och får inte börja jobba igen... blev sjukskriven en vecka till... hur ska det gå.. jag blir knäpp av att gå fram och tillbaka hemma....

jag har ju börja gått igen då.. men jag tar det lugnt för att jag ska bli återställd helt... men det är fridfullt att gå... man rensar tankar.

jag längtar tills jag kan ta min ryggsäck och gå upp till willys tidigt på morgonen, typ när de har öppnat..och handla...

jag har ca 4 km till willys från mig..det blir 8 km en bra bit och sen med packning hem medsamma tempo då känns det att man har gjort något bra. både nytta och nöje!


plus att man har mp3 med koranen eller de fantastiska lektionerna från www.islam.nu.. de klarar jag mig inte utan...

Så vad har jag då fått ut av min prommenad?
1. Motion
2. Dagens inköp
3. Kunskap

Allt detta tar max 1 1/2 timme...beroende på hur fort man går. :)

Sen när man kommer hem måste man fylla på bränsle förrådet i kroppen.. brukar ta en god smörgås och en kopp kaffe... det är så gott efteråt.

alhamdulillah/ kram fatima

Populära inlägg i den här bloggen

Freeedag!

Tankestund!

uno