Surt!!!

Min mage inte bra... har haft en mardrömsnatt...gick och la mig halv fyra...för att vila lite...ställde klockan på halv fem skulle upp och be.. men sov över :(vaknade 6 09....inte bra! må Allah förlåta mig!... nu håller jag på att kokar ihop en välling och en reäl klick trollmos som jag till lagade i går...hehe bra för magen och gott är det också..

Recept:

250g plommon
250g aprikoser
250 russin
2,5 dl linfrön

häll tillsammans i en skål och täck med vatten låt svålla 12 timmar.
lägg i kastrull täck med vatten och koka upp en stund 15-20 min kanske.
mixa med stavmix eller det man har..låt kallna sen är det bara och äta.

tänk på att inte ät för mycket om man ska resa eller något hehe plus att man dricker bra med vatten....

Populära inlägg i den här bloggen

Freeedag!

Tankestund!

uno