NÄR är det dax!

Man vet aldrig när dessa vinter däck ska på! i går snöa det i Orsa! subhanallah... ska vintern komma redan i år... förra året tror jag snön kom sent..jag vet att jag jagade vinter kläder i december. vi får väl se när det kommer snön i mora...det är ju bara två mil emellan...

jag gillar inte snön...det är kallt och blött... men en sak gillar jag! det är skidåkning väntar bara på att få dra på sig skidorna och ut i spåret...och skämma ut sig...

haha det vet jag förra året... när jag och en arbetskollega skulle ta en tur då och pajas som man är... hon kom i sin sportiga utrustning och såg helt!...ja ni vet... och jag kommer där med gustav vasa utrustning!! typ från 1800 talet... jag lyckades med att knäcka en stav gången innan också...

vilket gjorde att jag åkte och skulle köpa en stav och åkte till återbruket och hitta stavar för 40 kr...wow vilket kap tänkte jag... jag kom men mina NYA stavar och skulle ut i spåret...

de jag gjorde när jag titta på stavarna i affären var att jag skulle ha ett par rejäla som inte kunde gå sönder vi nästa störtlopps dykning! och det visade sig att jag hade LYCKATS köpa slalom stavar!! subhanallah... det är jag i ett nötskal... men roligt hade vi åt det... vi skratta ihjäl oss åt det länge efteråt..

nepp nu ska jag yallah i säng inshaallah..alsalamalikom

Populära inlägg i den här bloggen

Freeedag!

Tankestund!

uno